Anbefalt Anmeldelser Fast spalte Underholdning

Ukens bok og film-tips: uke 10

Lavendelhagen:

Lavendelhagen er en fin bok som handler om en jente som heter Emilie. I bok en begynner handlingen med at Emilie har mistet  moren sin og sitter igjen med et stort herskapshus som er hennes barndomshjem og har vært i familien i flere 100 år. Det huset ligger i sør Frankrike og har mye historie bak seg. Imens Emilie er i gang med og ordne opp i huset og prøve og få litt orden finner hun nederst i den gamle vinkjelleren et hemmelig rom som hun etter vært prøver og finne historien til. Emilie finner ut mye nytt om familien sin og ikke minst henne selv.

Denne boken er en spennende og gripende. Den er vanskelig og legge fra seg og ikke minst er den romantisk som bare gjør den enda bedre. Jeg mener denne boken er en nydelig bok men det tar litt tid før man virkelig skjønner hvor bra den er. Jeg gir den en sterk 4.

Livet er herlig:

Livet er herlig er en nydelig film som helt sikkert kommer til og få deg til og felle en tåre. Filmen handler om kjærlighet på det sterkeste. I begynnelsen av filmen er det er mann og en dame som blir grusomt forelska, og selv om om dama er forlovet stikker de to av og 5 år etter har de en sønn. Men rundt  denne tiden begynner alt og bli vanskelig. Handlingen skjer under 2 verdenskrig og mannen og barnet er jøde. En dag blir alle tre arrestert og ført til en konsentrasjonsleir. Faren til denne lille gutten prøver og vri virkeligheten om til noe helt annet enn den er. D

enne filmen er kjempebra og selv om den er litt gammel anbefaler jeg den helt klart. Jeg gir filmen en klar 5.

Laget av Solveig og Eline 8f