Fast spalte Underholdning

Bok og filmanmeldelse-Uke 13

Bok- og filmanmeldelser

Trylle:

Trylle handler om 17 år gamle Wendy, når Wendy var 6 år gammel prøvde moren hennes og drepe henne mens hun skrek at Wendy ikke var datteren hennes og hadde drept den egentlige sønnen hennes. Etter det har Wendy levd med tanten og broren sin rundt i landet på grunn av hennes vane for å bli utvist. Men hva skjer når den nye gutten på skolen forteller at livet hennes har vært en løyn og hun er egentlig en lenge savnet Trylle prinsesse. Trylle er en fantasy bok om kjærlighet, hemmeligheter og å få livet ditt snudd på hodet. Jeg likte boken godt, den var spennende og fylt med drama og hemmeligheter. Jeg likte også karakterene og utviklingen deres gjennom boken. Det er derfor jeg gir boken ternings kast 5

Hotell Halcyon: Hotell Halcyon er en serie på nrk. Den handler om et hotell under 2 verdenskrig i London. Hovedpersonen i serien er en jente som heter Emma Garland. Hun jobber som resepsjonist på hotellet. Faren hennes jobber som hotellsjef og man kan si at Emma har vokst opp på hotellet. Emma har og et nært forhold til sønnen til han som eier hele hotellet. Det er mye drama i serien, og vi får et innblikk i hverdagen til forskjellige folk under krigen i England. Noe av draman på hotellet er at eieren av hotellet Lord Hamilton er utro mot kona si Lady Hamilton. Det blir mye drama rundt det her og selvfølgelig mye annet spennende. Jeg elsker serien utrolig mye fordi den gjenspeiler hvordan det var og leve under 2 verdenskrig som et vanlig menneske eller i overklassen. Jeg anbefaler denne serien helt og gir den en 6

Skrevet av Solveig og Eline