Newsletter subscribe

Aktiviteter, Anbefalt, Anmeldelser, Fast spalte, Underholdning

Bok og Film-Anmeldelser uke 22

Posted: 30. mai 2017, kl. 11:10   /   by   /   comments (0)

Barnepiken:

Barnepiken er en nydelig bok som handler om forholdet mellom de hvite fruene og de mørke barnepikene på 60-tallet. Hovedpersonene i boka er to barnepiker som heter Aibileen og Minny og en hvit frue navn Skeeter. Hele boka skjer i sørstaten Mississippi i den lille byen Jackson. Skeeter en en ung frue på 22 år som prøver hardt å følle drømmene sine, som er å bli en journalist.  Dette er ikke det enkleste i Mississippi på 60-tallet når nesten alle de andre fuene heller vil være hjemme og stifte en familie. Moren til Skeeter mener selv skeeter heller bør fokusere på kjærligheten og finne seg enn mann. Derimot har Skeeter sett hvordan de mørke hushjelpene blir behandlet av sine hvite oppdragsgivere og bestemmer seg for og skrive ned historiene dems. Denne boka er en nydelig roman som gjennspeiler hvordan de mørke husjelpene blir behandlet og hvordan rase forskjellen er. Dette er en nydelig bok som får meg til å le og gråte. Boka er veldig bra fordi den drar meg inn i handlingen.  Boka har en nydelig og provoserende historie som virkelig lærer deg noe nytt. Jeg gir denne boka en stor og sterk 5.

PS: Denne boka er en film og. Vi vil og anbefalle denne filmen.

Your Name:

Your Name handler om to forskjellige ungdommer som drømmer om å og være en helt annen person. En natt skjer det noe merkelig som får begge ungdommenes liv snudd på hodet. Plutselig våkner begge to opp som en helt annen person. De har skifta kropp. Dette skjer mange ganger og begge to får to helt forskjellige liv. Etter hvert finner de ut noe som får begge to til å bli helt gærne og får følsene dems for hverandre som har steget mer og mer til å bli helt ødlagte.  Dette  blir altså et slags vanskelig oppdrag for begge to og begges største ønske er og finne hverandre og dems navn. Jeg mener denne filmen er fin og lærerik.  Denne filmen er laget av de samme som har laget Totoro og mange andre filmer. Jeg syntes denne filmen var veldig bra men ganske komplisert. altså gir jeg den her filmen en 4.

Skrevet av Solveig Og Eline 8F